ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





Saturday, 9 July 2011 . 0 word(s) .
assalamualaikum,

                          bermulalah kisah....

                                      kali pertama kita berkenalan di dalam facebook. tak sangka kita semakin rapat. saya suka berkawan dengan awak. awak baik, pandai jaga hati saya, caring dan ambil berat tentang diri saya. Tapi saya ilekk je. sebab saya dah anggap awak macam abang saya sendiri. Bagi saya lelaki semuanya sama. tiada apa yang berbeza. mungkin saya tersalah tafsir tentang diri awak. maafkan saya, Hampir setiap hari awak sms saya tak kira siang dan malam.
                            tapi.....

                                 
                                    semenjak kebelakangan ini, awak sibuk dengan kerja awak. Tiada masa untuk luangkan bersama saya. Takpa saya cool. saya faham situasi awak. Tapi semakin hari awak semakin hilang dalam kisah hidup saya. kemana awak pergi? okay saya cool. taknak nangis lagi. mungkin awak lupa nombor telefon saya. atau mungkin awak dah lupakan saya. hmmm.:(


                            awak pernah kata kat saya yang awak sayang kan saya. awak kata awak cintakan saya *ayat ni naik bulu roma. Perkataan "sayang" tak boleh di ucap selalu.. Nanti perkataan tu jadi murah. jadi tak sedap -,- kita seorang manusia. kita juga mempunyai perasaan yang sama seperti manusia lain yang kadangkala terbuai dengan perasaan sendiri. kita semua tak ada satu kuasa ajaib untuk menolak perasaan itu daripada terus hadir. kita tak punyai kuasa itu. jika mampu segunung emas menebus perasaan ini, pasti akan kita cuba adakannya. Tapi takda satu benda pun yang mampu membuang perasaan ini. Tapi hakikatnya kita tak boleh melawan. kita hanya mampu membohongi diri kita tapi bukan hati kita.

                                  kadang kadang hidup ini tidak seindah yang kita selalu impikan. Dulu sewaktu kecil kecil dulu saya selalu bermimpi untuk menjadi seperti cinderella, bertuah dan mempunyai nasib yang baik seperti puteri dongeng itu, Membayangkan suatu hari nanti ada seorang putera raja datang dan melamar diri saya :) *ecehh berangan lebih. Saya selalu bermimpi begitu dan selalu juga berharap agar mimpi itu menjadi sebuah kenyataan.

                                  Tapi impian itu cuma tinggal sebangai impian. Tak pernah sekalipun saya merasakan yang impian itu bertukar menjadi keyataan. Mustahil. Terlalu mustahil untuk mencipta mimpi menjadi cinderella.


                        Hari tu awak bagi saya something, yang tak pernah orang bagi . Jem roti. AWW! so sweet.  HIHI.tapi macam perli saya je ? -,- nak suruh saya makan manyak manyak kasi gemok :)


jem tu comel :)  thank you awak.
                                  k.lah saya dah penat. saya nak tukar nombor phone baru. apa-apa jaga diri awak baik baik. salam sayang dari saya  # cinderella

                                              


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post