ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





OH TUHAN
Thursday, 6 October 2011 . 2 word(s) .

                       
 Assalamualaikum. com ape combat , bat apa bat men. hehe, okay dah. Semenjak kebelakangan ni saya sibuk dengan masalah sini masalah sana. Stress dan stress. Ujian, ujian, dan ujian. Di sebabkan stress saya makan, makan dan makan. Berat badan pun dah naik. Dari 37kg ke 39kg. Tanpa saya sedar. Orang sekekeliling dah mula perasan badan saya semakin naik. tenenenene. hehe. 


Macam biasa lepas habis sekolah saya akan stayback. study group. lepas tu gosip gosip. trolololololo. hehe. Gosip pasal geng tu je, kita orang dah takda topik.


saya dah mula tak suka dengan seorang budak ni, kita sama sama manusia dan kita sama sama perempuan. masing masing boleh berfikir mana yang baik dan juga yang buruk. rasanya bukan saya seorang yang tak suka awak. Rasanya juga hampir satu kelas tak suka awak. Semestinya awak tidak sedar dengan orang sekeliling. Jangan ingat awak pandai, jangan ingat awak cantik dan jangan ingat awak orang terkaya dan termasyur. Awak silap. Saya pasti awak silap mentafsir. 


Jangan ingat semua orang dalam kelas awak boleh buat loya buruk, marah marah tanpa sebab, dan jangan ingat awak anak datuk boleh tidur selenang lenangnya dalam kelas. Alangkah sedihnya jika mak ayah awak tengok yang anaknya yang dihantar pergi ke sekolah setiap pagi hanya tujuan untuk tidur, dan melawak dalam kelas. 


Saya tahu awak anak orang kaya, dan saya tahu saya tak sekaya awak. Tapi Alhamdulilah saya bersyukur dengan apa yang saya ada. Awak nak tahu. Dulu masa kita sekolah rendah sama sama, awak adalah orang pertama yang saya paling tak suka. percayalah. ia datang dari hati yang iklas dan hati saya mengatakan saya memang tak sesuai berkawan dengan awak.


Selepas tamat tahun enam, ayah terus mohon sekolah yang jauh dari rumah. Entahlah kenapa.
Sampai sekarang saya tak dapat cari jawapan. kata ayah, dia tak nak saya rapat dengan budak  setapak indah. takut saya jadi sosial dan liar. Ya allah. saya masih boleh bezakan yang mana baik dan yang buruk. tidak mengapalah. Saya terpaksa berpisah dengan semua kawan rapat. Mereka adalah yang terbaik yang saya ada. Lagu sekolah wangsa melawati dah menjadi lali dalam ingatan  apatahlah lagi bacaan ikrar yang sering saya lafazkan dengan mickrophone di hadapan perhimpunan. 






Sehinggalah akhir tingkatan empat, saya berusaha untuk tukar ke sekolah setapak indah walaupun tanpa pengetahuan ayah. maafkan saya. Akhirnya. saya mula masuk sekolah tu, Alahai. Ramainya yang dah kenal saya. saya masuk sekolah tu pada hari rabu, pukul 12.37 tengah hari. hehe. awal sangat sebenarnya. Tapi saya buat ilekk je. Lepas tu terus ada kokurikulum. Masa tu juga lah saya dapat jumpa kawan lama. wuuuuuuu rinduuuu .


Akhir sekali, saya terpaksa bagi tahu perkara yang sebenarnya kepada ayah, pada awalnya memang marah. tapi lama kelamaan dia akan faham. sekarang dah hampir saya 10 bulan saya berada di sekolah baru. lagu sekolah masih tak boleh hafal. hehe. okay lah. sampai sini je dapat saya story




           Doakan kami semua dalam SPM 2011, maafkan saya. salam sayang. Assalamualaikum





Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post