ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





lambat atau cepat SPM harus ditempuhi
Saturday 1 October 2011 . 0 word(s) .
  SPM SPM SPM

kenapa, kenapa, kenapa, kenapa
SPM diwujudkan?
ohh, tuhan. Hati berdebar-debar masuk bilik peperiksaan dan berdebar-debar nak jawab soalan percubaan spm nanti. tengok kelas semua, meja dah tersusun rapi.. 

         

saya dapat bilik nombor lima. alahhh. kenapa capital A dapat bilik nombor tiga?
ishh, tak dapatlah nak tengok muka awak :'( okeyy dah diam.
pastu kan
dekat meja tu siap tampal ni haa.
|
|
|
v

       

hahaha, satu je saya nak complain. asal kertas ni tak warna pink? saya nak warna pink juga.
nak juga, nak juga. kalau tidak. saya taknak jawab exam :3

#okeyy, jangan mengada era. 

peperiksaan bermula seperti biasa
            

                               



masa nak jawab exam. saya dah nervous tahap heart attack tau tak.
susah ada, senang pun ada.
rasa macam nak bakar je rumah tuan yang buat paper soalan ni.
tapi :(
masa itu jugalah teringat kata-kata ibu dah abah.
susahnya soalan. Masa tu juga lah nak salah kan  facebook, Twitter, semua.
tapi, bila dah balik buka kasut. laptop dah melambai-lambai. ya allah. aku tewas lagi .
nafsu semakin membuak. satu hari tak online memang tak sah. 
YA ALLAH, kau kuatkan lah iman hamba mu ini. SPM lagi beberapa miggu je.
kenapa aku masih tak sedar-sedar. terasa bagai dalam buaian sambil di buai mimpi.
Nasihat ibu dan abah memang tak pernah terdelete dalam fikiran.
ya allah, kau ikatlah setan-setan tu balik. tolongglahh. lepas spm baru lepas kan balik. -.-


okeyy, Alhamdulilah saya jawab exam dengan baik. siap buat corak-corak kat kertas exam tu.
okey, cikgu dah bising. ye saya janji tak conteng lagi. *promise :3

lepas exam, fulamak semua muka senyum sampai kat telinga. konon-konon exam dah habis.
spm yang betul punya belum lagi lah bro :) ilekk luu. hikhik

classmates saya semua maintain siap main congkak lagi. awak ada? tak de enn? heee


okeyyy. saya taknak shares markah exam dalam blog ni. malu lahh -,-
k. saya nak ucapkan good luck untuk semua adik2 sayang tersayang
jawab exam pmr tu elok-elok okay? buat yang terbaik daripada sebelum ni.
okeyy. bye reader :) senyum sikit. omeyyyyyyyyyyy :)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post