ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





the wedding is an indispensable condition in life
Thursday 6 October 2011 . 0 word(s) .
 assalamualaikum...

                              sebelum saya bercerita panjang lebar, saya nak minta maaf kat friends dalam facebooker yang tak suka saya upload gambar wedding nabil tu. Rasanya awak tak perlu tulis kat status awak,supaya nak bagi tahu satu facebook yang saya ni belagak. okey, mungkin saya belagak. tapi saya akan cuba ubah sikap saya supaya tidak menjadi sifat yang dinyatakan oleh awak itu. Saya tak salahkan awak, mungkin bagi awak saya ni belagak sehingga membuatkan awak ter update status macam tu. takpa. saya buat ilekk je. sebelum awak minta maaf saya dah maafkan awak *kawan* dan lepas ni saya nak privet gambar wedding tu. okey tak guys? acano? hehe

dengar ni, saya nak story macam mana saya boleh menyelit dalam wedding nabil tu.

                              okey, first saya pergi rumah maklong saya kat klang. tibe tiba maklong saya bagi kad jemputan kahwin. katanya anak dia kahwin dengan nabil. perh!! saya tak ambek kisah langsung pun. memang dalam hati tak menyangka rupanya nabil tu . dah sembang-sembang, makan makan, lepas tu balik :) malam tu tiba-tiba hati tergerak nak tengok kad jemputan tu. tengok punya tengok. OMGeeeee!! NABIL RAJA LAWAK laa.. saya terkejut, mak saya lagi lah terkejut. tak sangka anak buah dia kahwin dengan orang hot. hukhuk
punyalah terkejut. pastu terkejut. *okeyy dah diam! -.-



      # kawan kawan kat sekolah cakap, Takda khabar takda angin tup tup 
    si Nabil Raja Lawak ni dah kahwin dengan cousin era.
        hahaha, itu jangan tanya era. era sendiri pun terkejut :)

             
               nak tengok kad jemputan? okey ni haaaaa. omeyyyy tak?                                         
   
   okeyyyyy,. masa akad nikah saya tak dapat nak datang. sorry kak zira :(
nanti time raya haji kita jumpa okey? heeeee. rindu ni.
okeyyy, jelessss tengok gambar nie. awak kita bila lagi ni? hahahahaha, *spm belum lagi 





dah puas  tengok? haha. belum? hamboi.!! cubit nak? hehe
okey malam berinai pun saya tak pergi sebab jauh. dekat klang :( sorry again


okeyyy. saya nak story pasal wedding terhebat dia ni. Ini merupakan wedding yang 
 terhebat yang saya pernah pergi dalam hidup saya



           sampai je dekat I-city tu saya dah pening. sebab terlalu ramai orang dekat situ. Masuk pintu gerbang tiba tiba nampak DIDI, SEPAH, ENOT. AMY tengah membebel kat atas pentas. saya buat ilek. control cun kat sana. kat sana ramai wartawan tau. wooooo. hahahahah.malu malu >.< hukhuk.

                                                                   


sampai sana saya terus jumpa family saya. kat atas meja siap tulis ni haa,
   semangat sungguh.!


lepas tu makan lah. alahai, waiters dia semua hamsem hensem belaka *tarak tipu . hahaha, masa itu juga lah saya jumpa ramai artis-artis. cantiknya. kacaknya. comelnya.
saya jumpa, aeron aziz, Aisha sinclair, jaclyn victor, hikayat putera syazlan. hehe. fizz fairuz, sepah. ya allah. ramainya.


pukul 8.30 putera & puteri sampai 


                        okey time nie. nabil datang dengan motor vespa dia. alolololo. comelnyaaa dorang. kak zira turun boleh? era nak replace tempat kak zira. please please :3 haha, . lepas tu dorang diiringi dengan brader-brader yang handsem naik motor superbike. woaaaa. awesome nyaaa dorang. pastu saya pun pegilah tengok dekat dalam satu buku tuu tau. dalam tu ada tulis jumlah tetamu yang dianggar kan datang hanyalah 3600 orang, tapi yang datang 7 ribu lebih. ya allah. sumpah ramai. untunglah ennnnnnnnnnn. Tapi yang paling kelakar sangat masa nabil hampir nak tersungkur jatuh sebab peminat tolak dia. alahai. *ilekkkkk arr. kelam      
kabut sungguh. haha. yang paling tak percaya sis jaclyn victor jadi pengampit kak zira. alahai. she soo pretty tapi sexy. haha.

                       ni gambar wedding nya, selebihnya tengok dalam fb saya okay?
                                                     masa ni pun nabil boleh buat lawak

                                                               sweet kan?
                                                          semoga berbahagia

               kek dia hampir runtuh. sebab wartawan tolak-tolak, tapi jangan risau,
          saya dah arahkan security            
              halau dorang semua. hahahaha. *okey ni tipu

nak? meh sini saya suapkan. 

time ni
saya tak dapat tangkap bunga tuu :( tapi sweetnya kan dorang ni? jeles jeles jeles 

okey, giliran si gedik beraksi :) hukhukhuk

sebernarnya saja je buat pendek2. kuikuikui. tapi budak ni
sumpah kelakar. sporting habis.

okey. muka macam apa tah.


okeyy, mamat nih lagi sporting. mengada nak ngorat saya konon,
hahah rasa nak tumbuk je dia ni. 
*maaf saya dah ada boyprengggg lah abang, hikhik

okey, yang ni tak payah cakaplahh. hahahaa
okeyyyy muka saya macam apa tah. ecited sangat macam ni lah hasilnya :)
sebelum balik saya dapat ni ha
|
|
v

                                
        dalam ni ada game, haha. game ni kelakar. tergelak- gelak dalam kelas.
     pastu saya dapat cup cakes

|
|
|
v




okeyy, saya tak larat nak type. kaki saya dah kebas. tangan saya dah basah. kuikuikui
bye, assalamualaikum. jawab tanda sayang :*
cium sikit, :3



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post