ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





saya kembali
Sunday 11 December 2011 . 2 word(s) .
    

 okey, firstly saya nak minta maaf sebab dah lama tak updates blog. jap! ada ke orang nak view blog saya yang buruk ni? hmm syok sendiri -.- takpelahh (tisu pleaseeeee, nak bersin) haaaaaaacummmmmm!! hamboi bersin kemain over . haha, sila gelak....sebab saya nak tuan yang baca ni happy jeeeeee, takmo sediha sedih, alolololo sapa buat? meh sini kita babab dia.

 okey, dah ready nak dengar story yang selanjutnya? nak tak? are you ready? haha, okey okey. sabar sabar. tarik nafas panjang panjang. dalam 5 minit baru hembus. harap tak pengsan lah -.- hehe.





 saya start mula jawab paper SPM penuh dugaan dan halangan. first paper saya dah sedih sangat. balik rumah  text dengan ahza. dia dah pakai bb, merajuk dengan dia. sebab dia tak nak belikan bb untuk saya -.- then tiba tiba dia bagi tahu paper bm dua bocor,



oh my pradaaaaaaa, terkejut sangat and sedih. lepas dapat tahu pasal ni tiba- tiba air mata menitis. apa lagi nangis-nangis je lah. esok mata lebam macam panda. comel apa. yang paling geramnya, sorang pun tak bagi tahu pasal paper tu.

 tapi bila saya fikir- fikir balik, buat apa nak nangis sebab tak dapat kertas bocor tu. sebab saya dah buat dengan usaha keras saya sendiri. lepas paper bm tu, hari yang dia nanti nanti ialah paper math, sumpah math target A. nak A jugak. masa nak mula paper mathematic tu memang saya baca doa banyak,  harap di permudah masa menjawab.

 bila buka je, astafiruallahalazim... tengok soalan terus dah lupa jalan kerja. ya allah. dalam kepala otak asyik nak nangis je, tapi dengan semangat yang kuat saya berkata dalam hati "kau ni era, kau boleh buat! jangan ingat asyik nak nangis je, kalau kau nak nangis pun bukan boleh tolong kau pun" saya terus pejam mata sekuat kuatnya. tapi tewas. air mati pun menitis tanpa saya disedari. ya allah, aku tewas! tewas! tapi aku kene yakin". dengan sepantas kilat terus ambek pensel dan cuba buat yang terbaik.

 keluar je dari bilik peperiksaan,  terus nangis kat dewan. lepaskan semuanya. sedih yang teramat sangat sebab ada 3 soalan yang ta sempat buat, then semua orang cuba pujuk. tapi tak boleh nak hentikan berapa jam kemudian lepak kat dewan, then semua kembali normal. saya nak ucapkan terima kasih banyak banyak kepada esther, diyana, amoi, bell, sue, liyana. sebab sudi pujuk saya. haha, mengada kan


seterusnya, paper sejarah, cuak cuak. sapa tak cuak sejarah susahlah, bukan main baca modul bagai semua, bila buka je soalan, perh! saya tabik sapa yang buat paper sejarah ni. rasa nak jumpa dia then nak belanja dia ais krim limaposen sebab buat soalan senang sehingga terasa nak gelak je. saya suka part yang negara tu. haha. tapi alhamdulilah semuanya okey. saya bagi lima bintang untuk orang yang buat soalan sebab senang.

paper spm yang terakhir iaitu perdagangan. ya allah, seriusly susah. rasa nak nangis je masa jawab paper tu. tapi saya cuba juga menjawab sepenuhnya, tapi. hmm lupakanlah. yang lepas kita lepas kan. lepas tu seni visual. you know.. i love art. haha

saya buat tajuk buah buahan tu, nak tengok? takda contohlah. haha. lagi pun tak lawa. buruk buruk

lepas ni saya tak guna semua ni dah, sedihnya..



                                        jam ni akan sentiasa rindu.
                                  okey yang ni geng power girls say

                                                      |
                                                      |
                                                      V


                                 omeyy tak? haha


                                kelabu: diyana
                                merah: wuuu kita kita. haha
                                hitam: amoi
                                jingga: estherrrrrrrrr



ni calculate saya, okey buruk sebab saya yang conteng. 



                              
                                 lepas ni pen pen pun jarang guna 0,0 rindunyaaaa



         hmm, saya akan rindu serindunya, saya rindu junior junior saya kat smk setapak indah and tak lupa                      
                               wangsa melawati. now saya dah merdeka



   yang benar
 era qusniza


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post