ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





DUA RIBU DUA BELAS (2012)
Thursday 9 February 2012 . 2 word(s) .
                        


Again assalamualaikum, Today is the day. Updates my blog. *sengih*  okey syaddap! okey everyone. duduk leklok. jangan tanya kenapa saya dah lama menyepi. sebab............."kerja" hihi . alasan. hihihi.


 jadi untuk kepada orang luar yang selalu tanya pasal saya tu. no worries, saya sihat. cuma saya menggangur sekarang. hehehe. tanam anggur tepi rumah je. tapi saya tak putus asa untuk cari keje, nampak tak bertapa kereknya saya ni. saya elak dari duduk terkurung dirumah, hehehe. bertapa kuanggajooo nya perangai saya ni. hehehe, tak suka ah dok rumah je. borenggggg.

                                                                       cop cop cop cop!

                  dengar tak lagu dalam movie nada cinta ni asyik nyanyi kat blog saya. awww.  lagu dia best.




sekarang ni saya nak jerit sekuat kuatnya "yeah, yeah, yeah, yeah". wushh. sebab orang yang selalu menaniaya orang akan di timpa ke atas perbuatannya sendiri. Allah itu maha kuasa. setiap perkerjaan yang kita buat hendaklah iklas. okeyyy, stop stop. kita kena mulakan kehidupan yang baru. yang lepas kita jadikan pengajaran. oright. okeyy saya story ni. *bunyi drum please* hehe

                                                             "heyy 2012"


Alhamdulilah, 2012 ini saya masih bernafas, yeah! okeyy screamm! omayyygaawwdddddd!! hihihihi.
okeyyy, tarik nafas dalam dalam. tarikkkkkkkkkkkkk! hemmmmmmmmmmmmbussssss!


Tepat pada pukul 12.01 tengah malam, bagaikan  duduk di iraq, bunyi mercun. kedebom sini, kedebom sana, hihi. tahun baru lah katakan. tak sangka hari tu merupakan tarikh 1.1.2012. alhamdulilah umur kita masih panjang lagi oleh itu, kita harus sentiasa bersyukur dan mengucapkan terima kasih kepada yang Esa .Setiap menjelang tahun baru pasti kita mempunyai azam yang baru, cita- cita baru, hala tuju baru, kata orang tua-tua "tutup buku dan simpan buku lama pastu buka buku baru lagi " hihi .






Dulu, zaman sekolah kemain nak belajar leklok. azam tinggi macam bangunan Klcc. tapi hehehe, malas nak citer, paham paham lah yer. saya rindu gambar kelas terakhir ni.

                                                                                        I
                                                                                        I
                                                                                        I
                                                                                       V



                                               muka saya kelakar. errrrrrr -.- okeyy stop lughing. Lol
                                                                      
                                      kelas kita orang memang nakal, sebab itu ada dua guru kelas. hehehe
                                      kelas kita orang  selalu jadi sebutan orang ramai, cehhhh lol.
                                kelas kita orang juga selalu rebut piala juara if ada pertandingan, gushh. ganas kan?
                                         yang paling penting kelas kita orang selalu together pada setiap masa.
                                                              atotototo, so sweet. hehehe. okey okey dah.

saya nak cerita sedih ni, ready tisu lima kotak.

Tahun ini lebih mencabar mental dah fizikal dalam meneliti kehidupan di saban hari. ecehh, ayat teratur sangat lah derr . hihi. tahun ini saya ingin belajar untuk lebih bersikap matang dan dewasa. tahulah ketinggian seperti budak tingkatan dua. wuuuuuuuuuuu. tapi comel apa. okey perasan *sengih*
memang benar, kata orang hidup ibarat sebuah pentas teater. kita adalah pelakonnya. pasti ada sedih dan kadang-kadang ada saat gembira.

Dalam blog yang tidak seberapa indah ni saya tak perlukan follower yang ramai, rasanya tidak perlu, woop. ayat kerek sikit, maaf . tapi saya hargai sesiapa yang selalu meratapi blog ini, wuuuuuuuu. cium sikit (iurkkk)
melalui blog ni jugalah tempat saya meluahkan segalanya. kadang kadang "hal privacy" pun ada. Hanya blog tempat saya meluahkan, kata orang juga, "dunia tidak selalunya indah" waktu senang dan gembira pasti kita dikelilingi oleh orang yang tersayang tapi, pada waktu duka kita keseorangan menangung segalanya.

Pada permulaan tahun ini, saya telah di uji dengan kecekalan dan ketabahan sebagai kakak sulung dalam keluarga. semuanya menjadikan saya lebih bersikap dewasa. alhamdulilah. setiap manusia pasti mempunyai masalah, seperti saya pula. masalah keluarga sering berlaku, sehinggalah pada suatu malam dimana satu kejadian yang tidak seharusnya berlaku telah pun berlaku. Ya allah! kuatkan aku. saya akur semua berlaku dengan pantas dan saya tidak boleh menunding jari pada sebelah pihak sahaja. saya melihat ayah seolah-olah tidak bersalah dalam hal ini, saya kecewa dengan keegoanya. keluarga saya hampir musnah pada malam itu.

Dalam blog ini saya tak nak meluah segalanya dengan lebih detail apa yang telah berlaku.

Setiapa malam hanya teddy bear bersaiz empat inci menjadi teman setia, mendengar semua keluhan dan tagisan. saya tiada tempat mengadu. Hanya blog ini tempat saya luahkan. dalam peristiwa itu juga, saya telah belajar betapa sukarnya untuk menjadi seorang ibu yang bertanggungjawab. saya bersyukur dan berbangga kerana memiliki seorang ibu yang sempurna . Jadi korang mesti dan mesti hargai ibu korang sendiri walau apa  pun yang jadi. okey? hihi.


 okeyy lah reader. bye. jaga diri okey. assalamualaikum.
salam sayang buat keluarga :)

era qusniza


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post