ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





kini kau pula tinggalkan aku
Friday, 29 June 2012 . 4 word(s) .
assalammualaikum,
macam yang pernah aku bilang sebelum ini, bulan enam tahun ni akan ku gelarkan sebagai bulan perpisahan.
dan aku juga pernah berkata setiap yang kita jumpa pasti akan berpisah juga.
kini kau pula. kau yang bergelar sahabat. walaupun tak sampai dua tahun kita kenal, tapi kita sudah ibarat seperti satu keluarga yang erat. bak kata pepatah, air yang dicincang tak akan putus. aahhh, sedihnya . di tambah pula dengan lagu ni. perhh. air mata dah mengelilingi sekitar putaran biji mata. hanya tinggal masa untuk menitis.


    nanti bila kau dah pergi siapa nak dengar keluhan aku . bebelan aku. lagi lagi lawak aku yang tak berapa lawak ni..


 nanti kau dah pergi sana. mesti kau dah lupakan aku. comfirm punya. nanti bila kau dah pergi sana jangan nak mengatal. kalau nak mengatal juga ajak aku *kening kening*




            nanti bila kau dah pergi sapa nak teman aku and esther shopping. hmm. 


lepas ni juga. tinggal lah aku dan esther. kau kejam. tapi aku tahu kau tak sekejam itu. kau pergi kerna terpaksa. paksaan daripada beberapa pihak. aku harap kau gembira kat sana seperti kau gembira kat sini. nanti kat sana kau jangan diet. aku tak suka kau kurus. nanti kau lagi hot dari aku. tak boleh. *cough*

kau belajar lah elok elok. kalau tak faham kau tanya lecturer bukan ngorat . kalau ada jodoh kita akan jumpa lagi. insyaallah. aku akan doakan kau sihat selalu . kalau ada masalah bagi tahu aku. jangan simpan .



                                                                                                TEMAN
pertama kali kita berjumpa, tidak kepastian ternyata. diriku dipenuhi soalan ku tiada teman.

aku terlihat insan yang keliru air yang deras mencermin wajahku engkau menjelma memberi harapan menghulur tangan. sempena hari mulia ini aku tersenyum lalu mengimbasi kembali semua yang kerap kita lakukan kini jadi bahan rindu yang ku simpan. detik masa kini kedengaran. aku mengucap selamat jalan. kepada teman yang sering menghibur dengan gurauan bagaikan anak yang baru dilahir tagisan mata pun mula mengalir, disimpang jalan kita menyebut kata terakhir. ku hargai semua yang terjadi memang nyata dirimu tiada pengganti. semoga kita dapat bertemu semula kerana aku yakin kau akan sentiasa di hatiku 

♥ Jaga Diri Kau Baik Baik  

         SALAM SAYANG DARI SAYA.


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post