ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





Kini lapan belas tahun
Friday 29 June 2012 . 4 word(s) .
 assalammualaikum,

      bulan jun bersamaan bulan enam. tahun pula sesuai dengan tahun genap, dua ribu dua belas. tahun yang paling teruk. hilang arah tuju. perkataan perpisahan mula wujud, memang benar kata orang setiap pertemuan pasti ada perpisahan. pasrah, pasrah dan pasrah . masalah ? semua manusia tak boleh lari dari masalah. makin kita lari makin banyak masalah datang. percayalah ia fakta .


kadangnya memang lembut, rapuh kena tomahan, hebat kata perlian , tapi kuatkan diri. istighfar . satunya yang aku harap tidak lekang dari bibir. tiada siapa tahu keistimewaan dalam diri aku. kekuatan orang lain yang orang tidak ada. hanya aku yang tahu. dalam diam ku. di sebalik semua senyuman beralaskan lesung pipit ku. aku banyak pendam semua masalah . aku punya perasaan . sama dengan manusia yang lain .



kenapa hati aku ada satu ? mungkin lagi satu milik entah siapa yang patut aku cari pemiliknya.
aku dah besar. dapat bezakan konsep fizik dan kimia. dapat bezakan mana baik dan mana buruk.

kalau boleh akan aku berterimakasih pada kau. Akan ku ucapkan tanpa berhitung. Terima Kasih,
sometimes it hard to find words to tell you much you mean to me. a lot a times, i dont' say anything at all. but i hope someday, you'll understand, having you is what i live for

" kalau kita betul betul sayangkan seseorang, lepaskan dia pergi, jangan kau halang dia, andai sudah ditakdirkan dia milik kau, suatu masa nanti pasti dia kembali pada kau, walau sehebat mana pun pengganti yang dia jumpa dan andai kau sayang sesuatu benda itu, jangan kau genggam terlalu kuat, bimbang ia akan pecah di genggaman kau sendiri"



Tanya hati kau. Apa yang kau nak. Bukan nya mengikut arus dunia yang semakin tua.
kadang kadang keadaan yang memaksa tapi apa bisa aku buat. Hanya tunduk dan pasrah

Terima kasih tuhan kerana pinjamkan aku teman dan buah hati yang telah kau ciptakan untuk jadi penemaan sementara buat aku.

assalamualaikum.





Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post