ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





aku mohon engkau mengerti
Thursday 4 October 2012 . 6 word(s) .
assalammualaikum.



Hai, sudah banyak kali aku bilang bahawa sememang aku TIDAK memakai handphone blackberry. mohon jangan di minta nombor bb pin berulang kali. Bukan aku nak kata apa. Aku memang kuno sebab tidak menggunakan blackberry pada zaman ni.  aku tak peduli kata orang. aku cuma nak bilang lama sungguh aku rindukan dikau. kau yang bergelar manusia. sudah lama kita tak ber bual kosong.
tak bercerita panjang. aku ulangi aku agak rindu. apa yang aku maksudkan adalah aku rindu erti persahabatan.

Petang ini tiba tiba datang mood rindu. sumpah aku tak bohong. tiba tiba terjumpa semua gambar di mana gambar aku yang aku nak tergelak bahak bahak, termenung sesorang dan banyak lagi. Itu dulu, zaman muda mudi. zaman menengahan. hihi . aku saja tak nak pamerkan . malas. nanti kecoh . mana taknya. comel sangat. haha. aku takut dikejar wartawan. *oh tuhan perasannya manusia ini, silakan muntah*



satu saat, kau muncul  lalu kau pergi dengan mudahnya. teringat zaman sekolah. tak pernah jauh dari kawan. sampai ke tandas pun ramai ramai. walaupun sudah di warning cikgu, katanya satu pas hanya mewakili dua orang ke tandas. tapi peduli apa. hish. rindunya aku. rindu rindu dan rindu ! kalau boleh aku nak jerit bagi semua orang dengar yang AKU RINDU. kawan masa zaman sekolah dulu tak sama macam kawan yang aku jumpa sekarang. maksud aku kawan yang setia .


kini hanya dikau sahaja yang menemani aku. aku tahu kau dah makan semua perangai aku. kerenah aku. masalah aku. kadang kadang semuanya aku nak cerita dekat kau. esther esther. kadang kadang, rasa lucu pun ada. kita dah macam kembar tak serupa. mana tak nya, kemana pergi mesti bersama. pergi sekolah, bookshop, kantin, beli cekodok and goreng pisang pun sesama. alahai. nampak tak permainan dia ? hahaha.
bak kata pepatah, air yang dicincang tak akan putus. hampir setiap kali kita cakap mesti terlepas cakap perkara yang sama dalam satu masa.


dulu aku punya kawan karib, dulu suka duka aku dengannya. aku belajar tentang kehidupan. ketabahan . kesabaran.  dia banyak mengajar aku. Demi tuhan, dia terlalu indah pada mata aku. cantik sekali rupanya.
aku tidak tahu dimananya sekarang. yang aku tahu, pasti kau seorang yang berjaya. aku cuma harap kau mengingati aku. Macam kau pernah kata, kita kawan sampai bila bila. Entah kenapa janji kita untuk belajar sama sama di alam universiti hanya ungkapan basi. janji kita dulu " berkawan biar ajal yang memisahkan kita" aku tak tahu aku yang lupa atau kau yang lupa. aku berterima kasih kerana kau  sering berdiri di belakang aku untuk berikan semangat. sekali lagi, aku mohon maafkan aku.




maafkan aku sekiranya aku ada buat salah, ailufyuguys so much k. thanks for everything.

assalammualaikum.
era qusniza
sahabatmu




Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post