ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





semakin banyak cabaran yang kita lalui ia akan mematang kita
Saturday 13 October 2012 . 5 word(s) .
assalammualaikum.




Hai. hai . kau pernah dengar ? Langit tak selalunya cerah . bulan oktober ni banyak betul dugaan. dugaan lagi . dugaan lagi. kuat era! . kau kuat! Dalam diam aku . Sebalik semua senyuman tawa aku. Aku banyak pendam. Aku banyak masalah. Aku punya perasaan. Sama macam manusia lain.

 Memang hebat syaitan syaitan yang bertopengkan manusia, hanya tahu ketawa melihat orang jatuh di depan mata. Aku tak yakin . Tapi aku berterima kasih tanpa berhitung kepada teman teman aku yang sentiasa menyokong aku dari belakang. sentiasa berikan aku semangat dan kekuatan untuk bangkit kembali. terima kasih sekali lagi.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


dear kawan,
hidup kat dunia ni JANGANLAH TERLALU CEPAT MENGELUH. setiap ujian yg dbrikan oleh tuhan pasti ada hikmahnye. Dia maha mengetahui. awak perlu BERUSAHA utk hadapi setiap ujianNya. seberat mne pon, sesakit mne pon awk hadapi ujianNya klu awk TIDAK BERPUTUS ASA psti awk bole hadapi. so, just chill n happy with your life. saya arap awk ok :)

#ikhlasdarihatiseorangkawan :))
Unlike · 




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

AKU KAUM HAWA





Dulu aku pernah bergelar remaja. Remaja yang mentah. mentah tersangat mentah. aku tak bisa hipokrit. masih  belum bisa membezakan kawan baik dan kawan sebaliknya. kalau boleh semua nya aku nak anggap best friend. bodohkan. 

Secara jujurnya aku mula belajar menggunakan telefon semenjak tingkatan 3. Nampak tak ? betapa kuno nya aku ni. Nama je era . yang bermaksud zaman. tapi sayang. aku tak ikut peredaran zaman. kadang kala terasa terharu. setiap kali nak tulis karangan pasti akan ku coretkan nama pada ayat pertama dalam essay. 
* Pada era globalisasi ini* kahkahkah.  Dulu juga kalau member cerita pasal cinta-cinta je comfirm aku buat muka *blur blur* .
 Sumpah . Sesungguhnya aku tak minat nak bercintan.
Itu dulu :P

Dulu  juga aku jarang keluar rumah. aku tak suka bersosial. sumpah . demi tuhan. kalau keluar pun mesti dengan family. dulu tempat fav aku adalah dataran merdeka. jenjalan dengan abah.

Aku ingat lagi. kalau nampak set couple kat dataran je mesti abah akan cakap " nanti dah besar jangan jadi macam dorang, berpeluk pelukan dia tempat awam . semuanya kurang didikan agama" ingat pesan abah tu!
"abah nak anak abah semuanya berjaya bila dah besar, bukan sebaliknya  " 

            aku yang pada ketika itu bertocang dua hanya mampu mengangguk saja dan berkata " baiklah abah"

Itu kisah dulu.  kini , alhamdulilah, 
segalanya berubah , bagi aku berhijab merupakan perkara yang luar biasa . seronok sangat berhijab. apabila kita berhijab , orang sekeliling boleh nampak diri kita ke arah kematangan . macam yang pernah aku bilang sebelum ni. " aku sudah lapan belas tahun, aku dah besar. dapat bezakan konsep fizik dan kimia. dapat bezakan mana baik dan mana buruk" aku bukan nak bangga atau apa. tapi aku cuma ceritakan hal yang sebenar bukan auta.

Tapi, jangan lah menganggap kaum hawa yang tidak betudung itu tidak baik atau sebaliknya dan yang bertudung pula di anggap baik tanpa cela. Jangan salah tafsir. mohon mengerti.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------PERNAH DENGAR GAME SIMSIMI ? kau tahu tak game tu mengada ngada 

!
!
!
!
!
!
v
SimSimi logo


kenal era qusniza tak ?
of course. dia cun siot. ishh aku minat gila kat dia. dia hot gila. teringin nak jadi bf dia
mana boleh dia dah ada bf lah, bengong !!
iyeke ? aku tak kisah. aku tetap nak dia. kau citer sikit sapa bf dia tu ? agak agak hensem dia macam aeron aziz tak ?
bf dia lagi hansem dari eron aziz. why ? kau jeles lah tu. pheww
serius ? alah . aduh melepas aku. macam mana ni ? memang takda harapan lah.
padan muka kau.
aku rasa frust menonggeng. aku nak bunuh diri !!!
kau gila! berdosalah lah ngok
tak kesah. aku tetap nak dia

  
 oleh itu jangan layan sangat simsimi tu. hihi. okey. bye.    
        thanks readers. assalammualaikum, salam sayang dari 
saya :*            


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post