ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





masih ingat aku lagi ?
Wednesday, 28 November 2012 . 3 word(s) .
assalammualaikum.



Apa khabar ? sudah kumpul rindu ? kalau ikutkan perancangan yang tak seberapa nak bagus ni, aku dah boleh kahwin . okey set dalam otak aku *boleh elak maksiat*. Aku fikir macam ni bukan apa. seronok sangat bila tengok kawan classmates aku yang dah kahwin.  Apa ? haha. orang dulu kata umur 18 ni lah masa yang sepatutnya untuk berumah tangga. hihi. itu zaman dulu. zaman sekarang ? entahlah. semuanya boleh berlaku tanpa di duga. 

okey saya nak bagi tahu saya nangis 5 baldi tonton filem ayat ayat cinta. wuuuuu. sedih wa cakap lu.
tisu bersepah sepah depan tv. hihi. andaikan lah aku di tempat aisha yang si mata indah, subahanaallah. tak tahu nak berkata apa. Kisah cinta. Tapi bukan cuma sekadar kisah cinta yang biasa. malahan luar biasa. cerita tentang bagaimana menghadapi turun naik persoalan hidup dengan cara islam. rugi kalau tak tonton wa cakap lu. hehee.


cuti semester tinggal lagi sebulan . apa nak buat ? sebelum cuti dah planning. dapat job ni job sana. masa tu juga lah rezeki datang tanpa diundang. alhamdulilah. seronok sangat walaupun penat. kadang kadang aku pernah terfikir sejenak macam ni kah penat ibu abah kerja ?. Dulu, aku tahu hanya tahu meminta ini dan itu. nampak yang ini, haa ibu nak beli ni ! nampak itu, haa abah nak beli tu !tapi sekarang bila kita dah besar, baru kita sedar. tanpa usaha kita tak akan dapat duit. tanpa ilmu di dada juga susah lah kita. Di dunia yang mencabar ini bayangkanlah macam mana kita nak hidup tanpa sesen pun dalam poket sendiri. nau'zubillah. sesaknya hidup. merintih rintih .oleh itu, bagi yang masih di bangku sekolah tu. fikir fikirkan lah adikku. dan persiapkanlah ilmu didada agar menempuhi kehidupan yang serba mencabar akan datang. insyaallah.




Kau pernah dengar perkataan stalker ? kau tahu apa maksud stalker ? tahu ? Bagus. Jika kau pernah dengar aku kerja ini kerja itu. memang benar. Boleh dikatakan aku banyak kerja. Aku kerja halal. Kau perlu tahu itu. jangan pertikai kan kerja yang aku buat ? atleast aku berusaha cari duit sendiri Aku dah besar. Aku tahu apa yang aku buat. Tapi aku berterima kasih pada kau. Kerna kau seorang kekasih allah yang prihatin terhadap aku. Terima kasih tanpa berhitung. Secara jujurnya aku berkerja sebagai photography tak profesional. hihi. planningwedding, model sambilan (berhijab) sebagai pelayan catering,  Sudah puas ? Jadi sekiranya kau dengar aku kerja itu ini selain daripada itu, itu bermakna kau salah pandang atau mungkin meyerupai aku.





Aku penat. rapuh kena tomahan. aku merajuk.  tinggalkan semua laman sosial. aku nak berubah. berubah jadi era qusniza yang baru. 2013 aku akan muncul. aku mahu barubah dari segala galanya. Akhir kata,. sebelum aku pergi untuk seketika. sebelum segala kemungkinan berlaku. aku memohon maaf. sekiranya terkasar bahasa.

sekian terima kasih

assalammualaikum



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post