ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





luahan hati
Thursday 27 December 2012 . 8 word(s) .


Di petang hari. jam 3.45 pm. Mood melayang mabuk kepayang. Assalammualaikum dan hai. Takda apa nak cerita. Cuma sedikit bual bicara untuk hari ini. Bisa ? Maaf kepada pengunjung setia *jika ada* kerana blog serabut ini tidak usah di baca. Bikin buang masa . Sesungguhnya tahap kemalasan sudah sampai tahap maksima semenjak dua menjak dan bermenjak menjak ini. Kau benci aku. Aku dapat rasa tu. Dari cara kau tulis, dari cara kau bicara. Kau benci, kau yang sakit hati tapi aku kesiankan hati kau tu. Kawan dari laman sosial semuanya hipokrit, Aku pun. Aku tak tipu. Tapi sekurang kurangnya aku tak sakitkan hati sesiapa. Aku sampai kadang kadang binggung salah aku apa. Tapi aku diam. Kau masih benci aku. Entah berapa banyak setan berlegar dalam kepala kau. Aku tak tahu kenapa busuk juga hati kau, Aku masih hormat kau. Masih. Orang kata , kau cemburu dengan aku. Cemburu itu muncul untuk apa ? Jelaskan.


Kalau di ikutkan kalender, boleh di kira beberapa hari lagi sekolah di buka. Sekolah ? sudah muak ku dengar. Malahan sudah lali. ada kala rasa nak termuntah *okey ni tipu* kenapa dengan aku . mana semangat berdebar debar yang konon dulu excited bila dengar tentang sekolah. bukan excited apa. cuma perasaan excited beli baju sekolah baru, beg baru, semuanya baru. Dulu juga, azam baru yang kononya membuak-buak pada hari pertama persekolahan mampu mencipta janji manis itu ini pada ibu abah, namun hakikatnya, azam itu terus kecundang hari demi hari. manusia memang begini. Hanya mampu menunding jari dan menyalah semuanya angkara setan. Tapi entah lah. Mungkin juga faktor usia yang boleh di katakan masuk ke alam dewasaan ini yang membuatkan aku rasa macam dah tak ambil kisah tentang sekolah. secara jujurnya aku malas. Apa kau merepek ni era ?


sudah sudah sudah sudahhhhh !! mood demam + selsema + batuk = sungguh menyiksakan. Apa bisa aku buat. hanya mampu menelan ubat yang bikin aku rasa nak termuntah menelannya. iyerrkkk. terima kasih doktor. kerna mengirimkan sejumlah ubat yang bisa bikin aku mati tercekik. haha. maaf . aku tak minta simpati di sini. Aku cuma nak cerita tentang budak muka buku yang awesome. pada mulanya berkenalan di alam maya dan akhir bertemu di alam nyata *ayat skema*





muka control malu cenggini lah. thank you adik nas hadirah yang comel and pemalu orangnya. hihi .from negeri sembilan. sanggup turun kl nak jumpa dengan kakak, terharu sangat and thank you so much untuk present tu. ohhmygooddd comel sangat tau. sampai adik kakak jeles. kweng kweng kweng *happyface.JPG*




            

this is sis aika. comel bukan ? saya akui teramat gembira and seronok sangat bila dapat jumpa dan mula kenal dengan sis ini. sebab kita orang punya minat yang sama dalam snap snap and shopping horlic. Sis ni juga jarang ada kat kl kerna sibuk berjuang demi masa depan di UMT.  and opps sudah berpunya. hihi. anyway thank you so much for the present. sangat terharu, wuuuuuu ;'> *happyface.JPG*

Akhir kata, akan ku simpan sebaik mungkin, sebagai tanda perkenalan kita and persahabatan kita. *rasa nak nangis pula* hihihi. stay simple and matured. konon jadi "fashionista". Semua boleh muntah and untuk yang terakhir ada budak comel rindu kita, Imissyoumore sayang. alololo. comel je fatem cerita dalam blog dia ni. okey lah. tangan nak kebas. thanks you. and assalammualaikum. kalau sayang jawab. kalau tak jawab dosa ,*AHAKS*







Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post