ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





RAHSIA TERBONGKAR
Sunday 23 December 2012 . 3 word(s) .
assalammualaikum,




                      Hari ni tiba tiba datang mood nak menaip. entah kenapa. duduk rumah rasa macam boring. tak tahu nak buat apa jadi setakat upgrade blog and update je lah yang termampu. maaf kerna blog ni agak serabut di mata readers. tiba tiba ada someone tegur, kak era still sekolah ? macam tak percaya je. secara official saya nak bagi tahu saya masih memakai baju sekolah tahun 2013. sob sob. hihi, insyaallah. tahun depan stpm peringkat II dan III. Mohon doakan yang terbaik buat era. sekiranya ada peluang insyaallah niat di hati nak sambung degree terus. lepas tu *kepakkebung kepakkebung kepakkebung* hihi. kalau ada jodoh. Bak kata ibu Jodoh itu rahsia Allah. kita sebagai hambanya hanya mampu berdoa dan bertawakal.

                   Minggu lepas yang lalu , ada seorang hamba allah ni ask me the question , "Kak era punya tinggi berapa and berat kak era ? " okey soalan ni hangit macam wartawan propaganza. hihi. Sebenarnya tinggi saya secara rasminya ialah, *Drum Roll*  jeng jeng jeng jeng ----> 157. tinggi kan ? haha, terima kasih. memang tinggi pun *ambil bantal tutup muka* and berat saya 39kg. saya tak kesah dah orang nak cakap saya pendek ke atau whatever. kalau Allah dah tulis nak jadikan saya macam ni saya akur dan pada masa yang sama saya beryukur teramat sangat punyai tubuh badan yang genit berbanding orang yang lebih teruk seperti terbantut . Walaupun saya akui, memang sukar nak cari saiz baju tapi sekarang saiz baju yang kecik pun dah banyak terjual. so it small matter dear.

                  Kenapa dalam family saya seorang je punya badan kecik ? Bukan faktor keluarga atau genetik.
kerna parent saya berbadan tinggi. Mungkin sebab faktor tak aktif dari kecik. Bukan apa. saya akui saya agak trauma dengan benda palang besi yang budak budak gayut kat taman permainan tu. ingat lagi sampai sekarang, waktu tu  pertama kali saya try naik benda alah tu. and di sebabkan excited sangat naik, tiba tiba saya pun secara slow motion terjatuh sehingga pengsan sampai tak sedarkan diri, gitu lah cerita. Bila sedar rupanya saya dah ada kat hospital. hihihi.


                oh ya. semalam, last outing . hihi. maklum lah kan owner blog ni nak sekolah. haha . jumpa dengan budak budak muka buku yang ohsemmm. haha. *tetiba* actually nak keluar sebab nak jumpa irham and amin. so after dah jumpa irham tak sempat nak captured gambar dengan dia. maklumlah di busy dengan kerja. masa jumpa dia pun still curi curi masa dengan bos. jumpa dia pun sekejap . baru pertama kali jumpa si irham ni, ya allah sporting gila. habis di membebel sorang sorang, ada je topik dia nak cakap. hahah. sorry irham *tergosip pula* Jadi kita orang just teman irham lunch je lah. sebab tak nak ganggu dia kerja. Then, after jumpa irham, meet amin pula. haha. okeyy dia memang kelakar. now i'm call her MR. taller. dia klcc then saya tanah rata. betul tak amin ? *cough*





lepas dah datting, oppss. silap silap. lepas dah jalan jalan membuang masa. haha. so planning nak pergi pavillion, nak beli gula gula. nak beli sticky. kononya nak beli untuk ibu, actually nak prank mamat ni. haha. sorry amin. Tu lah kejutannya . sampai sampai je ramai orang, i think bukan ramai nak beli, tapi ramai nak menengok proses gula sticky tu. ohsemm betul , memang pakar buat gula gula . Handmade lagi tu. hihi.




  
finnaly dapat juga beli candy stick ni walaupun keadaan yang memeningkan, mula lah magrain nak datang. *sungguh mengada betul*


Masa otw nak balik dari pavillion ke klcc, dengan muka kosongnya tiba tiba sekumpulan lelaki yang kacak macak, hihi datang kat arah kita orang. and two guys dari dorang hulurkan lolipop and say hai.  tiba tiba "boleh bergambar ?" haha, i was like. haaa. ohh sure.*sengih macam kerang busuk*



itu sahaja updates saya untuk kali ni. bye bye. thanks for reading.






Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post