ceritera si gadis kecil

#insyaallah*
# Menjadi seorang yg kuat dlm menghadapi cabaran & rintangan hidup
# Menjadi seorang yg lebih penyabar dan berani
# Menjadi seorang anak dan kakak yang bertanggungjawab
# Menjadi mahasiswi form 6 dan tamat dengan pointer yang baik
# Memiliki lesen
# Memiliki kenderaan sendiri
# Dulu every month shopping, now 4 bulan SEKALI shopping
# Menjadi seorang isteri soleha terhadap suami dan anak *ehh?gurau*
# Menjadi seorang hamba allah yang taat kepada perintahnya.
# Menjadi seorang yg lebih matang & melakukan perkara jihad ke jalan NYA
# Menjadi seorang yang berfikiran luas dan positif
# Kurangkan tabiat menangis dan tabiat berangan
# Stay simple and awesome
# Buang sifat gedik gedik dulu
# Kurangkan tabiat buat lawak yang tak seberapa nak lawak
# Kurangkan pengambilan gula *melalut ni*
# Kurangkan tabiat keluar rumah.
# Dulu makan md chicken every week now SEBULAN sekali *kempunan*
# Lebih bersikap sederhana
# Tidak boros



kotak music





My engagement day
Saturday 9 February 2013 . 4 word(s) .
assalammualaikum,



Jika kau suka. Maka benar benar kau ingin kan. Kau bikin aku lemah. Jatuh cinta. Selepas kau memiliki. Langsung kau lupa janji. Itu lelaki. Aku percaya perempuan lain perangainya. Bila perempuan itu terguris hatinya. Lalu menangis di depan lelaki tersebut. Dikatanya 'cengeng' . Dalam dunia, tiada perempuan tiada lah lelaki. Lelaki jika tiada perempuan di sisi. pasti lemah. pasti rumah bersepah. pasti baju tidak di gosok. Pasti makanan tidak terhidang. Tidak bagi perempuan. Hanya perlindungan di tagih. Kasih sayang. Jadi kita saling melengkapi. 




Bangun pagi dan menggeliat,  eyaahhhhhh. Lepas solat subuh sambung tidur balik. Tidur pukul 2 pagi . Mata dah sembam sebab tidur selalu lambat, bangun pun lambat. ngeh ngeh. Bangun dari katil dengan malas tarik handphone dari bawah bantal. Check inbox. lalu di mainkan lagu bruno mars. i love you bro. Indahnya dunia. cuti seminggu di berikan. Duduk di birai katil, tengok cermin, "muka aku ni macam tempoyak basi bila bangun pagi" ikat rambut tinggi tinggi biar nampak comel sikit dan keluar bilik, masuk toilet , tutup pintu toilet gedebang ! Haih dalam toilet pun tak kan nak tahu buat apa jugak ? Haha. Dah keluar toilet dengan sengih nampaklah barisan gigi yang cantik kurniaan tuhan. Lalu dibedal nasi lemak bersama lauk ayam masak merah. slurpp.


Today saya nak cerita about My engagement day. I know it has been a while but here's a treat, Behind The Scenes (BTS) of my engagement day ! mesti semua terkejutkan. actually saya nak minta maaf kepada sesiapa yang tak sempat saya jemput. alololo, jangan menangis . nanti saya bagi kad jemputan . *senyum sikit*


okey, sila besarkan mata anda. hikhik


my engagement ring.
 baju kurung peplum


                                                                          *Tadaaaa * pelamin.


okeeyy . kali ni saya serius.Tunang ? sejak bila pula kan. semua ini tidak benar. saya tidak betunang lagi. Tergedik gedik, terkinja kinja, segala nya lah.  Tajuk entry saya power tak ? troloooooooooooo tolong jangan percaya. *pandang camera dan cakap "WAKENABEB " *haha.  chill okey. semua ini tidak mengena yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia. *tetiba*Anyway i want wish happy chinese new year to all may chinese friends, Gong Xi Fa Cai and enjoy to everybody who is celebrating!! *bunga api* yay!

thank you :)
assalamualaikum







Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post